شناسه خبر : 104111
دوشنبه 10 مهر 1402 , 11:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صفر تاصد برنامه تلویزیونی "از آسمان"

فاش نیوز - خورشیدی‌فر گفت: برنامه «از آسمان» با ۲۳ سال سابقه از قدیمی‌ترین برنامه‌های تلویزیون پیرامون دفاع مقدس، مقاومت و جریان مدافعان حرم است که برای معرفی شهدا به اقصی‌نقاط کشور سفر می‌کرد، و اولین برنامه‌های مربوط به شهدای مدافع حرم را در این برنامه تولید کردیم.

کد خبر: ۶۱۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹ - 02October 2023
 

«امیر خورشیدی‌فر» تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی از آسمان ویژه دفاع مقدس، مقاومت و مدافعان حرم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با سابقه‌ی برنامه تلویزیونی «از آسمان» اشاره کرد و اظهار داشت: با تغییر مدیریتی که از سال ۱۴۰۱ در تلویزیون صورت گرفت، مدیران تلویزیون و شبکه دو از عدم تمایل‌شان برای تولید و پخش برنامه «از آسمان» که سابقه ۲۳ ساله در تلویزیون دارد، گفتند.

ایده‌ی «از آسمان» برای ضبط برنامه رهبر انقلاب
این تهیه‌کننده باسابقه درباره شکل‌گیری این برنامه گفت: برنامه «از آسمان» از سال ۱۳۷۸ کار خودش را در شبکه دو شروع کرد که تا سال ۱۴۰۱ ادامه داشت. البته کار ما در تلویزیون همزمان با دوران دفاع مقدس شروع شده بود؛ زمانی که من در گردان حضرت سیدالشهدا (ع) از لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب بودم، مسوولیت مخابرات و تبلیغات گردان را برعهده داشتم. ما در این سال‌ها از لشکر دوربین تهیه می‌کردیم و از هر عملیات تصویربرداری و مصاحبه تهیه می‌کردیم و بعد از عملیات فیلم‌هایی که مربوط به شهدا بود را در منازل شهدا پخش می‌کردیم؛ این کار برای خانواده شهدا و رزمندگان مهم بود.

حذف تجربه ۲۳ ساله‌ی «از آسمان» در تلویزیون/ با دستور «حاج قاسم» مدافعان حرم را رسانه‌ای کردیم

وی خاطرنشان کرد: برنامه «از آسمان» یک برنامه ویژه دفاع مقدس و هرآن چیزی بود که مربوط به دفاع مقدس می‌شد. بحث ایثارگران، آزادگان، جانبازان و شهدا و خانواده‌ها و راهیان نور حوزه فعالیت این برنامه بود. سال ۱۳۸۸ زمانی که رهبر انقلاب سفر‌هایی را به نقاط کشور داشتند ما پیشنهاد دادیم حاشیه این سفر‌های ضبط شود که موافقت شد لذا ما ۱۰ روز قبل از هر سفر حال و هوای شهر‌ها را ضبط می‌کردیم که از شبکه دو پخش می‌شد و بازتاب خوبی داشت و برای اولین‌باری بود که از تلویزیون چنین برنامه‌ای پیرامون سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش می‌شد.

دو عضو «از آسمان» که با شهید شوشتری به‌شهادت رسیدند
خورشیدی‌فر گفت: در همان‌سال‌ها وقتی سردار شوشتری در سیستان حضور پیدا کردند درخواستی به شبکه دو آمد که نیاز به یک گروه برای ضبط برخی از برنامه‌ها هستیم. گروه ما به سردار شوشتری معرفی شد و جلسه‌ی با ایشان برگزار کردیم و نکاتی فرمودند و ما کارمان را در زاهدان شروع کردیم. در جلسه‌ی با شهید شوشتری که به دیدن یک فیلم نشستیم ایشان گفتند: «من اگر میلیارد‌ها تومان هزینه کنم، به‌اندازه این دو برنامه شما از سیستان تاثیرگذار نیست»؛ او خیلی از برنامه ما خوششان آمده بود و برنامه‌های مختلفی از سیستان ضبط کردیم تا همایش سرباز مطرح شد.

حذف تجربه ۲۳ ساله‌ی «از آسمان» در تلویزیون/ با دستور «حاج قاسم» مدافعان حرم را رسانه‌ای کردیم

این تهیه‌کننده ادامه داد: سردار شوشتری که همیشه زودتر از همه افراد وارد جلسات می‌شد در این برنامه به‌دلیل اینکه قرار بود از زاهدان به‌چابهار بیایند که حدود ۶۰۰ کیلومتر است، کمی دیر رسیدند. من مشغول آماده‌سازی دوربین‌ها بودم که صدای انفجار آمد و من اولین‌نفری بودم که بالای سر شهدا رسیدم؛ در این اقدام تروریستی حدود ۴۰ نفر به‌شهادت رسیدند که دو نفر از عوامل تیم ما به اسم شهید عباس گودرزی کارگردان و شهید محمد فراهانی تصویربردار برنامه به شهادت رسیدند.

۱۶ سال برنامه راهیان نور ضبط کردیم
وی به ذکر خاطرات خود از ضبط برنامه‌های راهیان نور پرداخت و تصریح کرد: حدود ۱۶ سال در ایام راهیان نور ضبط برنامه ویژه داشتیم؛ این برنامه‌ها برای شبکه یک و دو ضبط می‌شد. در سفر رهبر انقلاب به قم ما به‌دنبال ساخت برنامه‌ی بودیم که از جانبازانی که توان دیدار با حضرت‌آقا را ندارند، ضبط داشته باشیم. سوژه را اعلام کردیم و موافقت شد؛ مسوولین گفتند همه جانبازان در دیدار با رهبری حضور دارند فقط مادر شهیدان کارکوب‌زاده بخاطر کسالت همسرش امکان دیدار ندارد، ما این را سوژه برنامه کردیم. گروه ما به منزل شهیدان کارکوب‌زاده رفت؛ ایشان گفتند: «۱۰ سال پیش که رهبر انقلاب به قم آمدند من تا میدان آستانه رفتم، اما نتوانستم ایشان را ببینم؛ امروز هم که ایشان آمده‌اند بخاطر همسرم نمی‌توانم بروم». این مادر شهید یک کاغذ نوشته بود که به دست اقا برسد؛ ما صحبت‌های مادر شهیدان کارکوب‌زاده را ضبط کردیم و فیلم را به ستاد رهبر انقلاب تحویل دادم.

حذف تجربه ۲۳ ساله‌ی «از آسمان» در تلویزیون/ با دستور «حاج قاسم» مدافعان حرم را رسانه‌ای کردیم

خورشیدی‌فر عنوان کرد: بعد از اقدام ما تیمی از مسوولین به دیدار مادر شهیدان کارکوب‌زاده رفته بود؛ مادر شهید به زبانی گفته بود: «من می‌خواستم آقا را ببینم». این موضوع به گوش رهبر انقلاب رسیده بود؛ ایشان در روز پایانی سفر بودند که ما اخبار را نگاه کردیم و اعلام شد رهبر انقلاب به منزل شهیدان کارکوب‌زاده رفته بود و سپس به دیدار خانواده شهید دیگری رفت و ما خیلی خوشحال شدیم در این باره تاثیرگذار داشته‌ایم. ما بعد از این دیدار با خانواده این شهدا مجدد مصاحبه‌ی گرفتیم و جذاب شد.

در فتنه ۸۸ گروه ضربت تلویزیون شدیم
تهیه‌کننده «از آسمان» گفت: در فتنه سال ۱۳۸۸ گروه ما به‌عنوان گروه ضربت شبکه دو معرفی شد؛ با شهید گودرزی و شهید فراهانی به دل اجتماعات میدان هفت‎تیر، میدان توپخانه و میدان امام خمینی (ره) می‌رفتیم و ضبط می‌کردیم. یک روز در دل جمعیت مشغول تصویربرداری بودیم که صدا کردند این‌ها از خودشان هستند و نزدیک بود به ما حمله کنند که یکی از تصویربردارهایمان یک کارت انگلیسی داشت و آن را نشان داد و گفت: «ما از شبکه پنج فرانسه هستیم؛ این برنامه امشب از تلویزیون فرانسه پخش می‌شود» الکی؛ خلاصه با ما همکاری کردند و همان شب، فیلم‌ها را به سازمان منتقل می‌کردیم. من با موتور این برنامه‌ها را به دفتر ضرغامی تحویل می‌دادیم.

حذف تجربه ۲۳ ساله‌ی «از آسمان» در تلویزیون/ با دستور «حاج قاسم» مدافعان حرم را رسانه‌ای کردیم

وی با بیان اینکه هر هفته برنامه‌های مختلفی را برای شهدا و جانبازان از شبکه دو پخش می‌کردیم، افزود: ما سفر‌های مختلف جانبازان به کربلا را همراهی و ضبط می‌کردیم. دیدار جانبازان با رهبر انقلاب یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که همواره قبل و بعد آن توسط گروه ما ضبط می‌شد. این برنامه‌ها بار‌ها مورد تشویق فرمانده سپاه گرفت. «از آسمان» از سال ۱۳۷۸ تا ۱۴۰۱ حدود یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه را بدون وقفه برای تلویزیون تولید کرده‌ایم.

برای اولین‌بار شهدای مدافع حرم را به تلویزیون آوردیم/ ۲۵۰ برنامه مدافع حرم تولید کردیم
خورشیدی‌فر به طرح موضوع شهدای مدافع حرم در تلویزیون اشاره کرد و گفت: بعد از شهادت سردار حاج حسین همدانی بود که مراسم ختمی در شهرک شهید محلاتی تهران برای ایشان برگزار شده بود. ما قبلاً از ایشان برنامه پخش کرده بودیم؛ به مراسم ختم ایشان رفتیم و دیدیم سردار حاج قاسم سلیمانی جلوی در مسجد ایستاده بود. من رفتم و با ایشان دیده‌بوسی کردم و گفتم این از طرف بسیجیان و سپاهیان است. به ایشان گفتم: «حاج آقا! تا کی می‌خواهیم شهدای مدافع حرم را کتمان کنیم و بگوییم: این شهدا در منطقه شمال‌غرب شهید شده‌اند؟» سردار قدری فکر کرد و گفتند: «برو با سردار شریفی اداره ایثارگران سپاه هماهنگ کن و کار را شروع کن». ما هماهنگی‌ها را انجام دادیم و اولین‌کار مدافعان حرم را برای شهید همدانی به تلویزیون آوردیم.

حذف تجربه ۲۳ ساله‌ی «از آسمان» در تلویزیون/ با دستور «حاج قاسم» مدافعان حرم را رسانه‌ای کردیم

تهیه‌کننده «از آسمان» تاکید کرد: اولین کاری که تلویزیون برای مدافعان حرم تولید کرد، مربوط به گروه ما بود. این برنامه که پخش شد باب باز شد و درباره شهدای مدافع حرم برنامه‌سازی شروع شد. اولین بار بعد از شهید همدانی برای شهدای لشکر ۲۷ کار کردیم که حدود ۲۰ شهید داشتند. این کار با استقبال تلویزیون شروع شد و به شهر‌های مختلف کشور رفتیم. حدود ۲۵۰ برنامه برای مدافعان حرم تولید کردیم که آقای میرباقی گفتند: «شما جلودار برنامه‌های شهدای مدافع حرم هستید».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi